Wednesday, March 6, 2013

Korang dah Rock Oo???

Nak baca review best ? - tengok sini meh..

Sebelum aku kene baling dengan telur ke kulit pisang ke..Baik aku mintak maaf awal-awal. Entry di Jepun masih dalam pembikinan (padahal tak reka lagi..nipu nau)..Ade ke peminat nak baca? Entah-entah takde orang pedulik pun.
Last wiken, banyak betul cite aku last wiken kan? Aku dapat invitation pergi tengok wayang. Sebab free, aku moh ajer..Member aku ajak layan Rock Oo..Aku tak ambil pot sangat cite ni sebab tengok Rock dulu pun lompat-lompat, sekerat-sekerat. Tup-tup nak pergi tengok Rock Oo pulak. Dah orang sponsor aku pun on jer la (padahal dalam hati aku kureng tengok cite Melayu, selected cite Melayu kat movie jer aku layan, tengok pengarah – Khabir Bhatia ke? Afdlin Shauki ke).
Start jer cite, tak habis-habis gelak..Last-last dari awal sampai akhir, gelak jer. Siyes tak sangka, Rock Oo ni lagi terbaekkkkkkkkk dari Rock yang dulu. Memang banyak improvement. Gelak-gelak jugak, tapi ada mesej. Bukan cerita kosong yer. Memang thumb up untuk Mamat Khalid yang boleh menghidupkan kembali zaman-zaman Rock kapak dulu-dulu (masa ni aku baru masuk sekolah rendah).
Pakaian memang habis daring la. Seluar ketat sokmo, maklumlah rockers zaman tu kurus-kurus belaka. Tak boroi macam sekarang. Rambut kalah sabut kelapa. Cite Rock Oo ni memang enjoy dan ada pengisian. Aku nak cite pun tak tau, korang tengoklah sendiri and judge yourself. Untuk aku yang tak expect nak tengok cite ni boleh tertengok dan aku sangat-sangat puas hati. Aku bagi 4.5 dari 5. Aku rasa sesiapa yang lahir tahun 70an,80an mesti pernah melalui zaman ni. Aku rasa kembali ke zaman kecik-kecik dulu.
Lupakanlah seketika ayat, “Rugi lah tengok cite Melayu kat movie. Tak best pun.” Tak salah sekali sekala kita support pengarah-pengarah tempatan kita. Tengoklah sapa. Tapi kalau Prof Razak tu, aku memang anti tahap gaban. Sebab bagi aku ceritanya takda motif. (Pedulik apa aku kritik dia sebab aku memang menyampah tengok cerita dia).
Tapi satu peringatan, kalau boleh janganlah bawak budak-budak underage @ kanak-kanak pi tengok cerita ni. Sebab ada adegan 18++. Kalau nak bawak jugak, tutup mata deme sat.
p/s : Nanti aku sambung pengembaraan di Jepun yer.

4 comments:

  1. salam,
    nice blog...:)
    please email kkida your full name...ni berkenaan Italiannies...thanks.

    ReplyDelete
  2. Saper ckp x ada pemint JM alalsh one of person tau x sbr tggu kesinambungan cite jepun ni :-)
    JM pun layan lg citer ni sbb spt biasa citer melsyu x best sgt tgk wayang tp bila dgr komen mcm best leh la try

    ReplyDelete
  3. saya dah tengok cerita ni minggu lepas..memang ohsem habes! :)

    ReplyDelete
  4. kak ida,

    many thanks yer..

    JM,

    terima kasih sudi follow..layan la cite ni...bkn sekadar cite rock biasa..

    Amin A.R

    memang ohsem kan? sy sendiri pn xsgka..terkasima..

    ReplyDelete