Saturday, November 10, 2012

Saya rindu abah saya.

Cuti sekolah pun baru start semalam. Yang mana bebudak UPSR tu dah dapat result semua. Yang bebudak PMR, mesti debar-debar kan? Yang SPM baru start exam. Uh, teringat pulak cerita dulu-dulu. Nyesal pulak rase. Kalau tak, mesti aku dah fly ape. Udahla teringat-ringat. Takde rezeki, Allah dah bagi jalan lain mungkin lebih baik untukku. Kurang-kurangnya dapat  jugak feel fly sana sini.
Masa aku sekolah dulu, takde ke mana-mana sangat bila aku meningkat dewasa. Melainkan balik kampung di Langkawi sebab nenek aku ada lagi.  Bila masuk U pun macam tu jugak. Tak merasa ke sana ke sini. Boringkan hidup aku dulu. Bile tengok ada coursemate/classmate ada annual travel dengan family,  hati ni rasa teringin sangat-sangat. Tapi aku masa tu hanya mampu mendengar. Sedar diri ni sapa, mana mampu nak travel. Paling best pun time tu dapat kelah dengan family jer.
Last aku berkelah dengan arwah ayah aku masa bulan 12, 2008.  Kami berkelah ramai-ramai di Pantai Kok, Langkawi. Masa tu aku baru mula kerja. Aku belanja anak-anak buah aku makan KFC bucket. Hepy betul dieorang. Sebulan lepas tu, arwah ayah aku meninggal. Bagi aku, itu tamparan paling hebat dalam hidup aku. I really-really miss him. Kalau abah ada lagi, aku nak cerita macam-macam dengan abah. Kalau abah ada lagi, mungkin keadaan aku lebih baik dari sekarang. Aku tau dah qada’ n qadar. Kita sebagai manusia dan hamba Allah harus redha. Cuma bila teringat, hati ni jadi sayu sangat.
Aku terima tamparan paling hebat dalam hidup masa tahun 2006.  Memang aku rasa tak nak hidup dah lepas tu. Abah sempat tengok aku grade masa tahun 2008, Alhamdulillah. Aku dah laksanakan impian abah yang nak tengok aku dapat ijazah. Tapi jauh di sudut hatiku, masih ada sesuatu yang aku simpan. Aku simpan kemas-kemas and aku harap aku dapat capainya suatu hari nanti. Akhirnya tahun ni, 2012 offer itu datang kembali. Tapi keadaannya sangat-sangatlah menguji kekuatan aku.
I wish I could stand with what I wished before. I really miss you Abah.  I wish you could help me for this moment.  Help me Abah. Please...Aku tau aku hanya boleh menangis sebelum tidur sambil luahkan semua ni dengan harapan aku boleh jumpa my abah dalam tidur.
Abah aku biasa-biasa saja. But he teached me a lot. To be strong and tough. Thanks abah sebab dah besarkan aku. Kadang-kadang aku rasa, nak menangis kat kubur abah and tell him everything yang aku lalui after he gone.
Al-Fatihah untuk arwah.



No comments:

Post a Comment