Thursday, October 25, 2012

Air France New Route from Kuala Lumpur to Paris

Korang dah start cuti? Aku tak amek Annual Leave pun untuk raya haji ni. Pakai jer cuti yang ade. Untuk sesiapa yang dah bercuti, dah selamat sampai kampung, Alhamdulillah.
Pagi ni, masa aku on the way pergi keje. Aku terlambat, opppsss! Aku dengar radio Hot Fm kejap, Red Fm kejap, Suria kejap. Then keluar la berita ringkas kat Hot Fm tu. Aku bagitau lah sikit ye. Cuaca dijangka rebut petir di Sabah, Sarawak, Pahang, Terengganu, Kedah, Perlis, Penang pada Raya Haji ni. So rancanglah perjalanan raya anda ye.
Cuaca di Kuala Lumpur, Putrajaya, Kelantan pulak dijangka hujan disebelah petang. Ala macam sekarang ni lah. Skali Jay kat Hot Fm tu announce, ada berita baik – Penerbangan Air France akan terbang dari Kuala Lumpur ke Paris pada tahun depan. Kekerapan penerbangan adalah 3x seminggu.
Aku yang dengar ni rasa teruja kejap. Dah lama Air France stopkan route dari Kuala Lumpur ni. So ada jalan barulah nak ke Paris. Memanglah MAS ade route ke Paris jugak sekarang ni. Tapi makin banyak option la. Mungkin berita ni bagi sesetengah orang dah basi sebab mungkin dah tersebar kat Berita TV3 semalam. Aku memang tak tengok berita tv3 ye, so aku tak tau. So bile dah dengar ni, apa salahnya aku bagitau kan. Launching date 9 Nov nanti. Mana tau ada tiket murah, bolehlah rembat kan?
Posted on 24 October 2012 - 06:01pmLast updated on 24 October 2012 - 08:25pm
PETALING JAYA (Oct 24, 2012): Air France will start flying to Kuala Lumpur from the Paris-Charles de Gaulle Airport in France on April 22 next year, with an initial schedule of three weekly departures.
In a statement today, Air France said it will be mounting a B777-200, which has a seat capacity of 247, on the new route.
In Asia, Kuala Lumpur will be the 15th destination served by Air France. This new service is in addition to the 205 weekly flights operated between Paris, Amsterdam and Asia by Air France and KLM.
This flight complements the flight offering between Malaysia and Europe, with the daily flight already operated by KLM from Kuala Lumpur.
In combination with KLM flights, Air France-KLM Group offers 17 weekly flights from Malaysia to Europe; seven of them with KLM codeshare partner Malaysia Airlines from Kuala Lumpur to Amsterdam.
Air France-KLM country manager for Malaysia, Estee Ng, said ticket booking will open on Nov 9 2012.
"With 110,000 French tourists visiting Malaysia last year and the strong trade relations with France, it is a growing market and there is a tremendous potential for Air France-KLM to use it as a tactical location for our presence in Southeast Asia.
"Customers wishing to travel to Indonesia from Europe will also benefit from connecting opportunities to Jakarta offered by KLM," she added.
Air France-KLM is a result of a merger between Air France and KLM in 2004.
Meh sini aku tepek sikit gambo Air France ni untuk tatapan kita bersama.
Sumber semestinya dari Mr Google

Ni pun dari Google



1 comment: