Tuesday, August 14, 2012

Instant Pizza Beef Keema Masala MyChef

Instant Pizza My Chef - Resepi ke-3 untuk My Chef Challenge


Taraaaaaaaa - dah siap untuk di makan...

Saya guna kuah Bolognese yang sama dengan Lasagna. Boleh refer sini. Sebab tak sabar nak makan lasagna, saya buat dulu instant pizza sambil tengah masak sos putih. Senang jer, ambil jer roti pita. Kemudian sapukan dengan kuah Bolognese. Letak cendawan button, tabur mozzarella cheese dan renjis sedikit dengan serbuk lada hitam dan serbuk oregano. Siap masuk dalam oven, bakar dengan suhu 180 C untuk 20 minit. Sedia untuk dihidangkan. Aku makan panas-panas lepas masak sebab tak sabar nak rasa keenakkan kuah Bolognese Beef Keema Masala dari MyChef.

Tak lupe jugak product dari MyChef

Before baked
  **Dah nama pun instant pizza, kebetulan ada cendawan button dan mozzarella cheese yang ada di rumah saya. Saya guna pakai saja bahan yang ada. Untuk menyedapkan lagi pizza bolehlah letak cili capsicum traffic light tu, hirisan nenas, buah zaitun yang dihiris, cheddar/parmesan cheese dan sedikit bawang Holland di atas pizza. Mesti lagi meriah pizza tu kan. Tak payah nak uli-uli tepung, guna jer roti pita. Dapat dah pan pizza sebiji.

Kalau nak senang lagi, reheat jer Beef Keema Masala dari MyChef lepas tu boleh terus buat instant pizza ni. Menu yang senang sangat untuk orang bujang macam saya dan untuk ibu bapa yang sibuk menguruskan anak-anak. Tak susah-susah nak pergi pizza hut.

Kalau guna 1 kotak Beef Keema Masala ni boleh dapat banyak biji pizza rasanya. Apa lagi jomlah kita try.

Ready to ngappppppppp....Ampunkan saya......

3 comments:

  1. lapaq tgk blog ang aiihh..smlm aku nk like xboleh pasai pa xtau..nnt aku cuba lagi..

    ReplyDelete
    Replies
    1. Ampun la lea...hehe..

      ni buat malam2..siang baru boleh post...nnt hg try lg no...ni aku bg link...https://www.facebook.com/photo.php?fbid=506668476026477&set=a.500918973268094.133327.214061348620526&type=3&theater

      Delete