Saturday, January 29, 2011

When its raining.....

Around 6pm tadi...sepatutnya aku bersiap2 utk pg ke Putrajaya Twilight Challenge 2011...perut aku tibe2 rase pedih...tgh hr td lepas makan aku rase mual....mase tu aku terfikir...mesti gastrik aku dtg balik....sbbnya, lately ni aku dh kurang jaga timing mkn....aku mkn bile time aku btl2 lapar....huhu...
Yang membuatkan aku lemah utk berlari pd ptg/mlm ni...sbb hujan...petang td hujan agak sedikit lebat...aku jd lemah dgn hujan....aku teringat mase aku join Penang Bridge Marathon last year....tgh syok2 lari atas jambatan, hujan turun dgn lebatnya....aku push diri aku lari hingga garisan penamat...sbb target aku aku nak dpt medal...jauh2 aku dtg dr kl smp ke penang, then xdpt medal...ape kes....hujan lebat sgt mase aku btl2 atas jambatan...mase tu around kul 3.50 or 4.00 am....
hbs semua basah...baju, tudung, kasut, seluar...kamera aku smp berwap sbb kene hujan...nasib xrosak lg time tu...rekod aku hbs hancur....kaki kanan aku cramp....ankle aku sakit sgt....aku push jgk utk smp garisan penamat.....akhirnya pukul 7 brlah aku smp ke garisan penamat...rase nak menangis time tu...dgn kaki aku skt giler...balik2 rumah, aku tgk kedua2 paha aku melecet...rupanya sgt2 horror....

aku balik naik flt dgn keadaan yg begitu azab....kaki aku skt sgt...dgn paha aku yang melecet...ptg tu aku terus pg klinik sbb xtahan skt....hampir seminggu jgk aku menderita kesakitan di celah paha ku...aku kene pakai ankle support utk pulihkan semula kakiku....
aku berehat almost 2 month kot sblm aku start lari semula....tu pn masih rase kesan2 di lutut kanan aku....mlm ni aku dh burn satu event...pttnya aku lari 11 km this night for comeback....ape dh jd dgn aku sbnrnya??

No comments:

Post a Comment