Tuesday, January 4, 2011

GOOD BYE 2010 - WELCOME 2011

Tanpa kt sedari, sekejap je 2010 meninggalkan kt semua...
2009 tahun yg sgt menyayat hatiku kerana 26 Jan 2009, arwah ayahku telah meninggalkan kami sekeluarga kerana sakit jantung. Tahun ini juga tahun yang menguji kekuatanku...banyak air mataku mengalir pada tahun ini...

2010 menjelma...aku tidak menaruh apa2 harapan pada tahun ini...aku cuma berazam ingin menjejakkan kaki ke Gunung Kinabalu sahaja...tapi tanpa kusedari, 2010 mencatatkan kenangan di mana tahun inilah tahun yang paling banyak travel untukku bermula hujung tahun 2009.

Dec 2009 - Ke Langkawi, menyaksikan Pameran LIMA.

2010 Journey start -

Jan 2010 - Follow my housemate attend wedding di Kuala Terengganu.

Feb 2010 - Chinese New Year (Balik kg sebelah mak di Kuching)
                - End Feb, pergi ke Beijing dgn kwn2 ofis.

Early March 2010- Tolak balik dari Beijing

April 2010 - Reunion sekolahku
                  - Bermula dunia larianku 4.2km, just Fun Run only dulu

May 2010 - Pergi ke Kota Kinabalu
                 - Hajatku ingin menawan Gunung Kinabalu
                 - Sambung trip ke Pulan Manukan, Sapi n Mamutik.
                 - Pengalaman yang paling aku tdka dapat lupakan sepanjang hidup aku.

Jun 2010 - Aku dapat menjejakkan kaki ke London buat pertama kalinya dalam hidup aku.
               - Sehari transit di London, aku terbang ke Hamburg untuk meneruskan misi ku.
               - Setelah seminggu di sana, aku bertolak pulang ke Malaysia...Aku pergi ke sana keseorangan,
                  tiada kawan yang menemani.

July 2010 - Aku terbang ke Gold Coast untuk menyertai Gold Coast Airport Marathon
                - Aku masuk 21km, half marathon.
                - Alhamdulillah aku dapat menamatkan larianku  untuk pertama kalinya sejauh 21km.
                - End of July aku terbang ke Labuan untuk menyertai larian di sana juga, 8km shj.
                - Sebelum itu aku transit di Brunei dulu

Early August 2010 - Going back from Labuan

Sep 2010 - Raya di kampung ibuku, di Kuching

Oct 2010 - Cuti-cuti Malaysia di Langkawi utk farewell party kawan ku yang bakal resign.

Nov 2010 - Aku menyertai Penang Bridge Marathon for 21km n aku injured teruk.
                   End Nov, aku bercuti2 di Sarawak lagi dengan teman rapatku.

Dec 2010 - Penutup tahun ini, aku sempat ke Kota Bharu melawat teman rapatku. First time dapat jejak
                   kaki ke Pasir Mas n Rantau Panjang.

Aku akan upload gambar kemudian....
     

No comments:

Post a Comment