Tuesday, July 23, 2013

Jika Kau Fikirkan BOLEH..

Jika kau fikirkan kau boleh
Kau hampir boleh melakukan
Jika kau fikirkan ragu-ragu
Usahamu tidak menentu

Jika kau fikirkan kekalahan
Kau hampiri kegagalan
Jika kau fikirkan kemenangan
Kau hampiri kejayaan

Engkaulah apa kau fikirkan
Terkandung dalam pemikiran
Kau fikir boleh melakukan
Fikirkan boleh

Percaya apa kau lakukan
Tabah apa kau usahakan
Bertindak atas kemampuan
Engkau boleh


Aku rasa lagu nilah yang sesuai menggambarkan perasaan aku waktu ni. Next paper is round the corner. Belum ape-ape, aku dah rase aku akan fail paper nanti. Kalau fikir boleh, mesti boleh lakukan. Masalahnya rasa tak boleh sebab tak confident. Bila fikir ragu-ragu, memang usaha ku jadi tak menentu. Aku stuck kat satu part yang aku tak pernah belajar sebelum ni. Aku tak tau macam mana nak tackle. Masa dah makin suntuk.
Aku tau takde orang lain yang boleh tolong aku, melainkan diri aku sendiri. Last resort yang aku ade, habis paper ni, tunggu edah 90 hari then repeat balik.
p/s : Perasaan aku sekarang, ke laut, ke langit.

6 comments:

  1. Good Luck..mohon kepada Allah supaya permudahkan urusan...Aminnn

    ReplyDelete
    Replies
    1. JM,

      terima kasih byk2 sbb bg smgt pd DATT..semoga ALLAH mempermudahkan semua urusan..

      Delete
  2. InsyaAllah boleh..iols pun sambung study gak. Dengan keje dan nak study lagik. Phewww..ni lagi x lama nak hantar project proposal dan lepas raya nak wat presentation. Keje hakiki berlambak.

    ReplyDelete
    Replies
    1. HB,

      thanks very much..iols rasa risau..mcm2 pk...HB lagilah, dgn keje, dgn famili, dgn study lg...iols ni sorg jer, ptt blh concentrate...tp mcm2 lah..hish..

      aku doa kt sama2 success nnt...spjg aku amek 13 paper ni termasuk repeat merepeat, korg layanlah luahan perasaan aku kt sini...

      Delete
  3. Gud luck ye DATT..semoga berjaya

    ReplyDelete
  4. Jgn mengalah sebelum berjuang... yalah saya cuma pandai bercakap saja yang melaluinya awak kan.... tp insyaAllah kalau tak tinggi... lepas melompat pagar pun cukup dah! janji tak repeat!.

    Selamat Hari Raya Don... tenang-tenang kan hati... tarik nafas panjang-panjang dan fikir positif... cewahhh! Mohon maaf andai kata ada bahasa saya yang menyinggung perasaan ketika memberi komen di blog ni ya.

    ReplyDelete